«ҚАЗМҰНАЙГАЗ» ҰК АҚ‑ның КОРПОРАТИВТІК БАСҚАРУ КОДЕКСІНІҢ ҚАҒИДАТТАРЫ МЕН ЕРЕЖЕЛЕРІН САҚТАУЫ / САҚТАМАУЫ ТУРАЛЫ ЕСЕП

Бұл есеп Кодекстің 6‑тармағын орындау үшін дайындалды және ҚМГ‑ның Кодекстің қағидаттары мен ережелерін сақтауы / сақтамауы туралы ақпаратты қамтиды.

2024 жылдың қорытындысы бойынша ҚМГ мынадай аспектілерді қоса алғанда, Кодекстің ережелері мен қағидаттарына сәйкес келді:

  1. Кодекстің 5‑тарауының 66‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесінің тәуелсіз директорлар қатарынан аға тәуелсіз директорды сайлауы ұсынылады. Аға тәуелсіз директордың негізгі функциялары мыналарды қамтиды: 1) Директорлар кеңесі төрағасының кеңесшісінің сөз сөйлеуін және ол айқындайтын мақсаттарды жеткізуде оған қолдау көрсету; 2) Директорлар кеңесі төрағасының қызметін бағалау; 3) Директорлар кеңесі төрағасының сабақтастығын жоспарлау; 4) акционерлер, атқарушы орган, Директорлар кеңесінің төрағасы және басқа директорлар арасында келіспеушіліктер туындаған жағдайда, келіспеушіліктерді шешуде делдал болып сөз сөйлеу».

  2. Кодекстің бұл талабы есепті кезеңде ҚМГ‑да сақталмады – 2024 жылы ДК тәуелсіз директорларының ішінен аға тәуелсіз директор сайланбады.

    Сонымен бірге Кодекстің көрсетілген талабын орындау үшін 2025 жылғы 11 ақпандағы ДК шешімімен (№ 1/2025 хаттама, № 6 мәселе) ДК тәуелсіз директорлары арасынан аға тәуелсіз директор сайланып, оның Кодекс талаптарын қамтитын функционалы айқындалды.

  3. Кодекстің 3 2‑тарауының 27‑тармағына сәйкес «Қор ұйымдары үшін активтердің оңтайлы құрылымын қамтамасыз ету ұсынылады. Холдингтік компанияда бас компания акционерлік қоғам нысанында құрылуы мүмкін. Қалған ұйымдарды негізінен жауапкершілігі шектеулі серіктестік ұйымдық‑құқықтық нысанында құру ұсынылады. Акционерлік қоғам нысанында құрылған ұйымдарда экономикалық, құқықтық және өзге де аспектілерді және қор тобының мүдделерін қамтамасыз етуді ескере отырып, жауапкершілігі шектеулі серіктестік нысанына қайта ұйымдастыру мүмкіндігін қарау ұсынылады. Акционерлік қоғам нысанында жаңа ұйымдарды құруға ұйымның акцияларын қор нарығында одан әрі жоспарланған сату сияқты ерекше жағдайларда жол беріледі. Жауапкершілігі шектеулі серіктестік нысанында ұйым құру кезінде қатысушылар байқаушы кеңестер құру қажеттілігі және құрылатын ұйым қызметінің ауқымы мен ерекшелігіне қарай оның құрамына тәуелсіз мүшелерді сайлаудың орындылығы туралы дербес шешім қабылдайды».

  4. Кодекстің осы талаптары ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды. ҚМГ активтер құрылымын оңтайландыру бойынша жоспарлы жұмыс жүргізілуде. Жаңа заңды тұлғаларды құру кезінде ҚМГ оларды Кодексте ұсынылғандай жауапкершілігі шектеулі серіктестіктің ұйымдық‑құқықтық нысанында құруға артықшылық береді. 2024 жылы акционерлік қоғам нысанындағы заңды тұлғалар құрылған жоқ, акционерлік қоғам нысанындағы бұрыннан бар заңды тұлғаларды жауапкершілігі шектеулі серіктестік нысанындағы заңды тұлғалар етіп қайта ұйымдастыру жүргізілмеді. Сонымен қатар ҚМГ тобы активтерінің құрылымын оңтайландыру бойынша жұмыс бекітілген жоспарларға / бағдарламаларға сәйкес жалғастырылатын болады КМГ тобының заңды тұлғаларын қысқарту приватизация және дивестиция бағдарламалары аясында жүргізіледі. 2020 жылғы 29 желтоқсанда Қазақстан Республикасының Үкіметі № 908 Қаулысымен 2021‑2025 жылдарға арналған Приватизациялау кешенді жоспары бекітілді, оған КМГ тобының 51 компаниясы енгізілді, соның ішінде КМГ IPO‑сына кірген 22 компания. 2022 жылғы 2 ақпандағы Қазақстан Республикасы Үкіметінің № 44 Қаулысымен «2021‑2025 жылдарға арналған приватизациялау мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 29 желтоқсандағы № 908 Қаулысына өзгерістер мен толықтырулар енгізілді. 2022 жылғы 2 тамыздағы № 523 Қаулымен 2020 жылғы 29 желтоқсандағы № 908 Қаулысының негізінде Приватизациялау кешенді жоспарына КМГ компаниялар тобының бірқатар активтері енгізілді, олар ППРК № 44 бекіткен негізгі критерийлерге (принциптерге) сәйкес келеді..

    ҚМГ тобындағы заңды тұлғаларды қысқарту жекешелендіру бағдарламалары мен дивестициялар шеңберінде жүргізіледі. 2020 жылғы 29 желтоқсанда Қазақстан Республикасы Үкіметінің № 908 қаулысымен Жекешелендірудің 2021 2025 жылдарға арналған кешенді жоспары бекітілді, оған ҚМГ тобының 51 компаниясы, оның ішінде ҚМГ IPO периметріне енген 22 компания енгізілді. Қазақстан Республикасы Үкіметінің «Жекешелендірудің 2021 – 2025 жылдарға арналған кейбір мәселелері туралы» 2020 жылғы 29 желтоқсандағы № 908 қаулысына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 2 тамыздағы № 523 қаулысына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2022 жылғы 2 ақпандағы № 44 ҚРҮК‑мен № 44 ҚРҮК‑мен бекітілген негізгі өлшемшарттар (қағидаттар) ескеріліп, 2020 жылғы 29 желтоқсандағы № 908 ҚРҮК‑мен бекітілген Жекешелендірудің 2021‑2025 жылдарға арналған кешенді жоспарына өзгерістер мен толықтырулар енгізілді. Нәтижесінде ҚМГ компаниялар тобының бірқатар активтері № 908 ҚРҮҚ‑ға кірді.

    2023 жылғы 1 қарашада ДК шешімімен (№ 22/2023 хаттама, № 7 мәселе) СеАТ тізбесі бекітілді. Осы шешіммен Директорлар кеңесінің 2022 жылғы 11 қарашадағы шешімімен бекітілген СеАТ тізбесінің күші жойылды. Осы жұмыстың жалғасында 2024 жылғы 7 ақпандағы ДК шешімімен (№ 1/2024 хаттама, № 12 мәселе) ҚМГ-ның стратегиялық емес активтерін шығарудың жол карталары бекітілді, ал бұрын бекітілген жол карталары жойылуға қойылды.

  5. Кодекстің 6 2‑тарауының 144‑тармағына сәйкес «Қорда және ұйымдарда орнықты даму мәселесі: 1) басқару жүйесіне (басқару жүйесіндегі орнықты даму саласында әрбір органның және барлық қызметкердің рөлі, құзыреті, орнықты даму саласындағы қағидаттарды, стандарттарды және тиісті саясаттар мен жоспарларды іске асыру үшін жауапкершілігі нақты айқындалып, бекітілген); 2) Environmental, Social, and Corporate Governance (бұдан әрі – ESG) мақсаттарын интеграциялау арқылы даму жоспарына; 3) тәуекелдерді басқару жүйесіне (қор мен ұйымдар климаттың өзгеруіне байланысты экологиялық және климаттық тәуекелдерді басқару тәжірибесін жетілдіріп отырады); 4) инвестициялық шешімдерді қабылдау процесіне (қор қызметінің нәтижелері мен инвестициялардың тиімділігіне әсер етуі мүмкін инвестициялық тәуекелдер мен мүмкіндіктерді анықтау үшін маңызды ESG факторларын талдау тәжірибесін және ESG тәуекелдерін бағалауды интеграциялау қажет); 5) жоғары басқару органдарының және менеджменттің сыйақы жүйесіне (қор мен ұйымдар ESG мақсаттарын әзірлейді және жария етеді, ESG мақсаттары басшылардың жұмысын бағалау үшін қолданылады); 6) негізгі процестерге, соның ішінде жоспарлауға (ұзақ мерзімді, орта мерзімді (бес жылдық жоспар) және қысқа мерзімді (жылдық бюджет) кезеңдер), есеп беруге, адами ресурстарды басқаруға, операциялық қызметке және басқаларға, сондай‑ақ барлық басқару деңгейлерінде шешім қабылдау процестеріне); 7) маңызды және шынайы ақпарат беруді, екіжақты диалог мүмкіндігін, портфельдік компаниялардың қызметімен, шағым берудің икемді тетігін әзірлеумен байланысты экологиялық қауіптер мен тәуекелдер туралы хабардар болуды қамтамасыз етуді білдіретін мүдделі тараптармен тұрақты өзара іс‑қимыл жүйесіне интеграциялануы тиіс. Холдингтік компаниялардың өз тобына арналған мүдделі тараптардың шоғырландырылған картасы болады және олар осындай тараптармен өзара іс‑қимылдың тиісті жоспарын жасайды. Қордың және ұйымдардың Директорлар кеңесі мен атқарушы органы орнықты даму саласында тиісті жүйені қалыптастыруды және оны енгізуді қамтамасыз етеді. Қор мен ұйымдар халықаралық стандарттар мен үздік тәжірибелерді ескере отырып, орнықты даму саласындағы іс‑шаралар жоспарларын әзірлейді. Директорлар кеңесі орнықты даму саласындағы жүйенің енгізілуіне стратегиялық басшылықты және бақылауды жүзеге асырады. Атқарушы орган тиісті жоспар қалыптастырады және оны Директорлар кеңесінің қарауына енгізеді».

  6. Кодекстің бұл талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды. ҚМГ Директорлар кеңесінің 2020 жылғы 2 сәуірдегі шешімімен (№ 4/2020 хаттама, № 15 мәселе) Орнықты даму саласындағы басқару жүйесі жөніндегі нұсқаулық бекітілді, ол мүдделі тараптармен өзара іс‑қимыл процесін ұйымдастыруды, орнықты даму қағидаттарын негізгі процестерге интеграциялауды және мониторингті, орнықты даму бойынша жыл сайынғы есептілікті дайындауды, орнықты даму саласындағы, орнықты даму мәдениетін дамыту және қолдау, тәуекелдерді анықтау және бағалау, құжаттаманы басқару, орнықты даму саласындағы нәтижелілікті өлшеу қағидаттарын сипаттауды қамтиды. Осы ҚМГ нұсқаулығының ережелерін орындау мақсатында жұмыс жүргізілді, оның ішінде орнықты даму жөніндегі ДК жыл сайынғы отырыстары (2024 жылы – 2024 жылғы 13 қарашадағы ДК отырысы (№ 23/2024 хаттама) өткізілді, ҚМГ Орнықты даму саласындағы саясаты бекітілді (2022 жылғы 15 маусымдағы ДК шешімі (№ 11/2022 хаттама, № 12 мәселе), БҰҰ Орнықты дамудың басым мақсаттары айқындалды, ҚМГ‑ның ESG тәуекел‑рейтингін жақсарту жөніндегі іс‑шаралар жоспары бекітілді (2023 жылғы 5 қазандағы ДК шешімі (№ 19/2023 хаттама, № 6 мәселе). Сонымен қатар орнықты дамуды негізгі процестерге интеграциялау бойынша жұмыс жалғасуда.

  7. Кодекстің 5‑тарауының 60‑тармағының 6) тармақшасына сәйкес «ұйым қызметінің өзекті мәселелерін түсіну мақсатында Директорлар кеңесінің мүшелері ұйымның негізгі объектілеріне үнемі барып, жұмыскерлермен кездесулер өткізуі тиіс».

  8. Кодекстің бұл талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды. ҚМГ Басқарма төрағасы компанияның негізгі объектілеріне үнемі барып отырды, сондай‑ақ ДК‑нің кейбір мүшелері ҚМГ‑ның негізгі объектілеріне барды, алайда ДК мүшелері бұүкіл құрамымен компанияның негізгі объектілеріне барған жоқ.

    Сонымен бірге Кодекстің көрсетілген талабын орындау үшін 2025 жылғы 11 ақпандағы ДК шешімімен (№ 1/2025 хаттама, № 7 мәселе) ДК мүшелерінің ҚМГ объектілеріне бару кестесі келісілді.

  9. Кодекстің 5‑тарауының 83‑тармағына сәйкес «Ұйымның Директорлар кеңесінің мүшесіне сыйақы белгілеу қор әзірлейтін әдіснамаға сәйкес жүзеге асырылады. Бұл ретте ұйым үшін осы адамның Директорлар кеңесінің құрамына қатысуынан күтілетін оң нәтиже назарға алынады. Бірнеше акционерлері бар ұйымдарда Директорлар кеңесі мүшелеріне сыйақы берудің тиісті қағидалары Қордың әдіснамасы негізінде әзірленеді және акционерлердің жалпы жиналысымен бекітіледі. Ұйымның Директорлар кеңесінің Тағайындаулар мен сыйақылар жөніндегі комитеті тәуелсіз директорларға кандидаттардың сыйақы мөлшері бойынша ұсыныстар енгізеді.». Кодекстің 4‑тарауының 55‑тармағына сәйкес «Ұйымдарда акционерлердің жалпы жиналысы (жалғыз акционер)/ қатысушы (жалғыз қатысушы) бекітетін Директорлар кеңесін (Байқаушы кеңесін және/немесе атқарушы органды) сайлау мен сыйақы белгілеудің ашық тәртібі айқындалған».

  10. Кодекстің бұл талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды. ҚМГ акционерлерінің жалпы жиналысының 2023 жылғы 30 мамырдағы шешімімен (№ 2\\2023 хаттама, № 6 мәселе («ҚазМұнайГаз» ҰК АҚ акционерлерінің жалпы жиналысының 2023 жылғы 6 қарашадағы [№ 5/2023 хаттама, № 2 мәселе]) шешімімен өзгерістер мен толықтырулар енгізілген ДК туралы ереже бекітілді, онда басқа мәселелермен қатар, ДК қалыптастыру тәртібі, сондай‑ақ 4.2‑бөлім «ДК мүшелерінің сыйақысы және (немесе) шығыстарының өтемақысы» бекітілді, оның 4.2.3‑тармағында «ДК мүшелерінің сыйақы ережелері Қордың әдіснамасы негізінде әзірленеді және ОАА шешімімен бекітіледі» деп көзделген.. Сонымен қатар ДК мүшелеріне сыйақы беру қағидаларын әзірлеуге болатын Қордың әдіснамасының болмауына байланысты, бұлар ҚМГ‑да бекітілмеген. Кодекстің осы талабын орындау үшін Жоспарда Қордың әдіснамасы негізінде ДК мүшелеріне сыйақы берудің тиісті қағидаларын әзірлеу көзделген.

  11. Кодекстің 5‑тарауының 99‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесінің отырыстарын өткізудің ұсынылатын кезеңділігі жылына сегіз – он екі отырысты құрайды. Мұқият және толыққанды талқылауды және уақтылы және сапалы шешімдер қабылдауды қамтамасыз ету үшін жыл бойы қарауға жоспарланған мәселелер санын біркелкі бөлу ұсынылады».

  12. Кодекстің бұл талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталмады – 2024 жылы ДК 26 отырысы өткізілді, оның ішінде 15 жоспарлы және 11 – кезектен тыс. Осылайша 2024 жылы өткізілген ДК отырыстарының саны отырыстардың ұсынылатын ең жоғары кезеңділігінен 2 есе артық.

  13. Кодекстің 5‑тарауының 99‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесі ұйымның құжаттарында белгіленген Директорлар кеңесінің отырыстарын дайындау және өткізу жөніндегі рәсімдерді сақтауға тиіс».
    Кодекстің 5‑тарауының 100‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесінің отырыстарына материалдар, егер Жарғыда өзге мерзімдер белгіленбесе, алдын ала – кемінде күнтізбелік жеті күн бұрын, ал ұйымның жарғысында айқындалатын неғұрлым маңызды мәселелер бойынша – кемінде он бес жұмыс күні бұрын жіберіледі. Маңызды мәселелердің тізбесі мыналарды қамтиды, бірақ аталғандармен шектелмейді: даму жоспары, іс‑шаралар жоспары, атқарушы органның басшысы мен мүшелері үшін мотивациялық ҚНК, жылдық есеп және басқа заңды тұлғаларды құруға қатысу. Мерзімдері бұзыла отырып ұсынылған мәселелер Директорлар кеңесі отырысының күн тәртібіне материалдар енгізілмейді. Мерзімдері бұзылған мәселелер күн тәртібіне енгізілген жағдайда, Директорлар кеңесінің төрағасына осы қажеттіліктің толық негіздемесі беріледі.».

  14. Кодекстің бұл талабы есепті кезеңде тұтастай сақталды. ДК отырыстарына материалдар, егер Жарғыда өзге мерзімдер белгіленбесе, алдын ала – кемінде 7 күнтізбелік күн бұрын, ал ҚМГ Жарғысында айқындалған неғұрлым маңызды мәселелер бойынша – кемінде 15 күнтізбелік күн бұрын жіберіледі. Бұл ретте 2024 жылы мерзімдері бұзылған материалдарды ұсынып, мәселелерді күн тәртібіне енгізу жағдайлары орын алды. Мұндай жағдайларда орындаушылар ҚМГ Басқарма төрағасының не оның орнындағы адамның қолы қойылып, осы қажеттіліктің толық негіздемелерімен бірге ДК отырысының күн тәртібіне қосымша мәселені енгізу туралы өтінішхат береді. Сондай‑ақ есепті кезеңде ДК мен менеджменттің өзара іс‑қимыл тәртібі туралы мәселелерді ДК үнемі қарайды – 2024 жылы ДК‑мен өзара іс‑қимыл тәртібі туралы мәселе 2025 жылғы 11 ақпандағы ДК отырысында қаралды (№1/2025 хаттама, №5 мәселе).

  15. Кодекстің 5‑тарауының 104‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесіне бұрын қабылданған шешімдерге ревизия жүргізу ұсынылады. Шешімнің өзі де, оны қабылдау процесі де талдауға жатады. Директорлар кеңесі өз қызметін бағалауды жүргізген кезде бұрын қабылданған шешімдерге ревизия жүргізу ұсынылады».

  16. Кодекстің бұл талабы есепті кезеңде ҚМГ‑да тұтастай сақталды. Бұрын қабылданған ДК шешімдерінің ревизиясы ДК қызметін сыртқы бағалау шеңберінде көзделген, ол үш жылда бір рет өткізіледі, бұл 2024 жылдың кезеңіне сәйкес келеді. 2025 жылғы 20 желтоқсандағы ДК шешімімен (№ 25/2024 хаттама, № 6 мәселе) тәуелсіз консультант тарту арқылы сыртқы бағалау арқылы 2024 жылы ДК қызметін бағалауды жүзеге асыру айқындалды. Осы бағалау барысында ДК бұрын қабылдаған шешімдеріне ревизия жүргізу жоспарлануда.

  17. Кодекстің 2‑бөлімінің 5‑тарауының 12‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесінің, оның комитеттерінің және Директорлар кеңесі мүшелерінің қызметіне бағалау жүргізу процесі, мерзімдері мен тәртібі ұйымның ішкі құжаттарында нақты регламенттелуге тиіс. Директорлар кеңесінің төрағасы мен мүшелері бағалау жүргізу бойынша оқытудан өтуі тиіс».

  18. Кодекстің бұл талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды. ДК, оның комитеттері мен ДК мүшелерінің қызметін бағалауды жүргізу процесі, мерзімдері мен тәртібі ДК‑нің, ДК комитеттерінің, ДК төрағасының, мүшелерінің және ҚМГ корпоративтік хатшысының қызметін бағалау туралы 2018 жылғы 4 қазандағы шешімімен (№ 14/2018 хаттама, № 19 мәселе) бекітілген Ережемен регламенттелген. Алайда 2024 жылы ДК төрағасы мен мүшелері бағалау жүргізу бойынша оқытудан өткен жоқ.

  19. Кодекстің 6‑тарауының 139‑тармағына сәйкес «Тәуекелдерді басқару және ішкі бақылау функциясына жетекшілік ететін басшының тәуекел иесі болмауы ұсынылады, бұл оның тәуелсіздігі мен объективтілігін қамтамасыз етеді. Тәуекелдерді басқару және ішкі бақылау функцияларын экономикалық жоспарлауға, корпоративтік қаржыландыруға, қазынашылыққа, инвестициялық шешімдер қабылдаумен байланысты функциялармен ұштастыруға тыйым салынады. Егер мүдделердің елеулі қақтығысы туындамаса, басқа функциялармен біріктіруге жол беріледі».

  20. Кодекстің бұл талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды. Бұл ретте, ҚМГ‑ның қолданыстағы ұйымдық құрылымына сәйкес ТБжІБҚ стратегия, инвестициялар және бизнесті дамыту мәселелеріне жетекшілік ететін ҚМГ Басқарма төрағасының орынбасарына тікелей бағынады. ТБжІБҚ басшысы бірде‑бір тәуекелдің иесі емес және сәйкесінше мүдделер қақтығысы жоқ. Сонымен қатар ТБжІБҚ басшысының тәуекелдерді басқару жөніндегі құрылымдық бөлімшенің өкілі ретінде толыққанды дауыс беру құқығымен ҚМГ Басқармасы жанындағы комитеттерге дербес және тәуелсіз қатысуы қамтамасыз етілді.

  21. Кодекстің 5‑тарауының 91‑тармағына сәйкес ДК төрағасы ТжСК төрағасы болып табылады. Есепті кезеңде ҚМГ‑да Кодекстің бұл талабы сақталмады – тәуелсіз директор ТжСК төрағасы болып табылады. 2025 жылы ДК‑де ДК төрағасын ТжСК төрағасы етіп сайлаудың орындылығы туралы мәселе қаралатын болады.
  22. Кодекстің 5‑тарауының 127‑тармағына сәйкес «Әрбір мәселені қарау кезінде шешім қабылдаумен/қабылдамаумен және олардың ұйымның құны мен орнықты дамуына әсерімен байланысты тәуекелдерге жеке талқылау арналады.». Есепті кезеңде ҚМГ‑да Кодекстің бұл талабы тұтастай сақталды – ұсынылатын шешіммен байланысты тәуекелдер туралы ақпараттың болуы ҚМГ Басқармасының шешімдер қабылдау процесінің бір бөлігі болып табылады. Осыған қарамастан, ҚМГ құнына және орнықты дамуына тәуекелдердің әсері туралы бөлек ақпарат қалыптастырылған жоқ. 2025 жылы ДК Кодекстің осы нормасын ескере отырып, ҚМГ Басқармасы туралы ережені өзектілендіру туралы мәселені қарайтын болады.
  23. Кодекстің 4‑тарауының 57‑тармағына сәйкес «Ұйымда дауыс беретін акциялардың (қатысу үлестерінің) елу және одан да көп пайызы тиесілі болатын немесе ұйыммен және/немесе өзге акционерлермен (қатысушылармен) жасалған келісімдерге байланысты шешімдерді айқындауға құқығы бар акционер (қатысушы) болған жағдайда, қаржы қаражатын осындай акционердің (қатысушының) пайдасына қайта бөлу дивидендтік төлемдер арқылы жүзеге асырылуы тиіс. Дауыс беретін акцияларының (қатысу үлестерінің) елу және одан да көп пайызы тиесілі болатын акционердің (қатысушының) пайдасына ұйым қаражатын қайта бөлудің басқа тетіктері болған жағдайда, олар ұйымның құжаттарымен бекітіледі және барлық акционерлерге ашылады.». Кодекстің осы талабы есепті кезеңде тұтастай сақталды – Қор Басқармасының 2022 жылғы 27 қазандағы шешімімен (№ 59/22 хаттама) ҚМГ Дивидендтік саясаты бекітілді. Қорға ҚМГ акцияларының 67,42 % тиесілі. Бұл ретте, бұл саясатта дивидендтерден басқа қордың пайдасына ҚМГ қаражатын қайта бөлудің өзге тетіктері туралы нормалар жоқ. 2025 жылы ДК Кодекстің осы нормасын ескере отырып, ҚМГ құжаттарын өзектілендірудің орындылығы туралы мәселені қарайтын болады.
  24. Кодекстің 5‑тарауының 64‑тармағына сәйкес «Ұйымдардың Директорлар кеңесі құрамындағы әйелдердің ұсынылатын саны Директорлар кеңесі мүшелерінің жалпы санының кемінде отыз пайызын құрайды.». Кодекстің осы талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде ішінара сақталды – ДК құрамы 2024 жылы 9 адамды құрады, бұл ретте ДК құрамында Мыңшарипова Сая Найманбайқызы қызметін жүзеге асырды, бұл тек 11,11 % құрайды.
  25. Кодекстің 5‑тарауының 98‑тармағына сәйкес «Директорлар кеңесінің отырыстары жұмыс жоспарына сәйкес өткізіледі, ол күнтізбелік жыл басталғанға дейін бекітіледі, онда қаралатын мәселелердің тізбесі мен күндері көрсетілген отырыстарды өткізу кестесі болады.». Кодекстің осы талабы ҚМГ‑да есепті кезеңде тұтастай сақталды – 2023 жылғы 31 тамыздағы ДК шешімімен (№ 18/2023 хаттама, № 5 мәселе) ДК және оның комитеттері отырыстарының 2024 жылға арналған кестесі бекітілді, ал 2023 жылғы 6 желтоқсандағы ДК шешімімен (№ 24/2023 хаттама, № 6 мәселе) 2024 жылға арналған ДК Жұмыс жоспары бекітілді. Бұл ретте, 2024 жыл ішінде отырыстар кестесінен де, ДК жұмыс жоспарынан да ауытқулар болды. 2025 жылы ДК жұмысын жүзеге асырған кезде ДК және оның комитеттері қызметінің ДК мен оның комитеттерінің жұмыс жоспары мен кестелеріне сәйкестігін қадағалау процесі қатаңдатылып, ДК есептік ақпараты ұсынылатын болады.
  26. Кодекстің 7‑тарауының 168‑тармағына сәйкес «Интернет‑ресурс ең аз дегендеде мынадай ақпаратты қамтиды: ... 8) Басқарма мүшелері туралы ақпарат, оның ішінде мынадай мәлімет: фотосурет, аты‑жөні, туған күні, азаматтығы, лауазымы және атқаратын функциялары, білімі, оның ішінде негізгі және қосымша (білім беру мекемесінің атауы, бітірген жылы, біліктілігі, алған дәрежесі), соңғы бес жылдағы жұмыс тәжірибесі, кәсіптік біліктілігі, қоса атқаратын лауазымдары, үлестес компаниялар акцияларының тиесілі саны мен үлесі;». Есепті кезеңде ҚМГ‑да Кодекстің осы талабы тұтастай сақталды – қоса атқаратын лауазымдары туралы ақпаратты қоспағанда, ҚМГ веб‑сайтына ҚМГ Басқарма мүшелері туралы ақпарат орналастырылды. Бұл ақпарат қосылады.